شهردار کاشان و هیأت همراه از مرکز رشد بازدید کردند.

۰۵ بهمن ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۷۳۶ بدون موضوع
تعداد بازدید:۲۰۸۱

در این بازدید که رئیس دانشگاه کاشان و معاونان نیز حضور داشتند، رئیس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه مجری و آماده ی ارائه ی طرح های تحقیقاتی در زمینه ی مدیریت شهری و رفع مشکلات و نیازهای شهر است.

دکتر عباس زراعت در حاشیه ی بازدید شهردار از مرکز رشد دانشگاه کاشان اظهار داشت: با توجه به اختصاص بودجه ی جداگانه ی شهرداری به پژوهش، دانشگاه می تواند مجری و شهرداری نیز حامی طرح های تحقیقاتی مدیریت شهری باشد.

 وی افزود: دانشگاه می تواند در زمینه های فرهنگی، تحقیقاتی و علمی با شهرداری همکاری داشته باشد و طرح ها و راهکارهای علمی برای توسعه ی فرهنگی شهر ارائه دهد.

 

 

شهردار کاشان نیز از آمادگی شهرداری برای همکاری با دانشگاه خبر داد و گفت: برای رفع معضلات و مشکلات شهر، ارتباط با دانشگاه و استفاده از پتانسیل ها و تجربیات متخصصان و کارشناسان مربوط و ارائه ی راهکارهای علمی لازم است.

 محمد ناظم رضوی، مرکز رشد دانشگاه کاشان را با داشتن هسته ها و شرکت های فناور، دارای ظرفیت مناسبی برای توسعه ی فرهنگ اشتغال و کار و مدیریت شهری ذکر کرد و افزود: شهرداری آماده ی انعقاد تفاهم نامه های همکاری با برخی از شرکت ها و هسته های مرکز رشد دانشگاه کاشان است.

وی اظهار داشت: دانشگاه می تواند همکاری خوبی  در زمینه های مدیریت شهری، محیط زیست، استفاده ی بهینه از آب، فضای سبز، زیباسازی ساختمان ها، معماری شهر و اخذ استانداردها با شهرداری داشته باشند.

وی با اشاره به این که بخش زیادی از بودجه ی شهرداری به  کارهای پژوهشی اختصاص دارد افزود: برای توسعه و آبادانی شهر باید هر چه بیشتر و بهینه تر از پتانسیل های شهر و دانشگاه استفاده کرد.

 

مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز بستر سازی جهت تجاری کردن دستاوردهای تحقیقاتی، ایجاد زمینه ی کارآفرینی، حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فعال در زمینه های فناوری و بستر سازی به منظور ایجاد فرصت های شغلی مناسب جهت جذب کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های فناوری را از جمله اهداف مرکز رشد دانشگاه بیان کرد.

داوود حسنعلیان، فضای کالبدی نامناسب را از مشکلات مرکز رشد ذکر کرد و گفت: در مرکز رشد 24 واحد فناور مستقر هستند  که برای ارتقا و توسعه ی شرکت های دانش بنیان و کارآفرین و فعالیت هر چه بهتر این شرکت ها به مکان و فضای بیشتری نیاز است.

وی با بیان این که ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه فناوری می شود اظهار داشت: با برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی و ایده پردازی می توان زمینه ی اشتغال و کارآفرینی جوانان منطقه را فراهم کرد.

 حسنعلیان برگزاری مسابقات ایده، مشاوره های شغلی کسب و کار، ایده یابی و ایده پردازی را از جمله برنامه های مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان بیان کرد و  افزود: دانشگاه کاشان آماده ی همکاری با شهرداری و مدیریت شهری است.

 


نظر شما :