مراسم تودیع و معارفه ی مدیران قبلی و جدید مرکز رشد انجام شد.

۱۲ آبان ۱۳۹۴ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۷۳۵ بدون موضوع
تعداد بازدید:۲۱۰۲

دکتر عباس زراعت در جلسه ی تودیع و معارفه مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان با تاکید بر لزوم حرکت این دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سوم و کارآفرین گفت: باید سعی شود تا علم را به فناوری و محصول و ثروت تبدیل کنیم.

وی توسعه ی کارآفرینی و مراکز رشد و دانش بنیان را در دانشگاه لازم دانست و اظهار داشت: هر چه دانشجویان مهارت‌های کارآفرینی را فرا گیرند فضای کسب و کار بهبود می‌یابد و زمینه اشتغال جوانان فراهم می شود.

رئیس دانشگاه کاشان با قدردانی از مدیر‌ان قبلی مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه از مدیر جدید این مرکز خواست تا با برنامه‌های مختلف، گام‌های مثبتی را در راستای توسعه ی کارآفرینی در محیط دانشگاه بردارند تا دانشجویان بتوانند راحت‌تر جذب بازار کار شوند.

 

 

مدیر مرکز کارآفرینی و مرکز رشد دانشگاه کاشان نیز در این مراسم آموزش و ترویج را از رسالت های اصلی این مرکز بیان کرد و گفت: هدف اصلی شکل‌گیری مراکز رشد و کارآفرینی، بسترسازی جهت تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها، کمک به رونق اقتصاد منطقه‌ای مبتنی برفناوری‌ها و ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش مدار و فناور است.

داوود حسنعلیان با بیان این که دانشگاه محل یاد دادن مهارت نیست و شغل نیز ایجاد نمی‌کند افزود: مراکز رشد و کارآفرینی زمینه ی تبدیل پژوهش‌های علمی به محصول را فراهم می‌کنند و فرصتی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های مختلف فناورانه و تولید و ارائه ی محصولات به بازار فراهم می آورند.

وی  برگزاری بیش از 30 دوره ی آموزشی در زمینه‌های مختلف را گامی برای تحقق اهداف مرکز کارآفرینی دانست و اظهار داشت: مراکز رشد و کارآفرینی محملی برای گذر از دانشگاه‌های نسل دوم یعنی دانشگاه‌های پژوهش محور به دانشگاه‌های نسل سوم یعنی دانشگاه محصول‌محور و کارآفرین هستند که امید است در تمام ابعاد دانشگاه جاری و ساری گردد.

در این مراسم مهندس داوود حسنعلیان به عنوان مدیر مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه کاشان معرفی و از خدمات مهندس سید حسین اجتهد مدیر قبلی این مرکز قدردانی شد.

 


نظر شما :