کسب رتبه 25 دانشگاه کاشان بر اساس ( URAP )

۰۲ دی ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۷۰۶ بدون موضوع
تعداد بازدید:۹۵۵

معاون طرح و توسعه دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان بر اساس نظام رتبه بندی دانشگاهها در سال 2013 بر اساس عملکرد آکادمیک ( URAP )  از بین 40 دانشگاه ایران رتبه بیست و پنجم و در بین 30 دانشگاه وزارت علوم رتبه 19 را دریافت کرد.

دکتر سلطان محمدی اظهار داشت: در سال 2012، 23 دانشگاه ایران در این نظام رتبه بندی صاحب امتیاز شدند که دانشگاه کاشان در این نظام رتبه بندی جایگاهی  نداشت.

وی با بیان اینکه در این رتبه بندی دانشگاه کاشان بعد از دانشگاه صنعتی امیر کبیر قرار گرفته است خاطر نشان کرد: بر اساس این نظام رتبه بندی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران به ترتیب به مقام های نخست و دوم نائل شده اند.

دکتر سلطان محمدی، تعداد مقالات، استنادبه مقالات، تولیدات علمی، مجموع تاثیر مجلات، مجموع تاثیر استنادی مجلات و کیفیت مقالات پژوهشی را از معیار رتبه بندی این پایگاه ذکر کرد و افزود: هدف از رتبه بندی توسط سسیستم مذکور، کمک به دانشگاهها در شناسایی حوزه های فعال پیشرفت بر اساس شاخص های عملکرد علمی می باشد.

گفتنی است که دانشگاه کاشان بر اساس پایگاه استنادی جهان اسلام، رتبه 17 و پایگاه اطلاع رسانی وبومتریکس رتبه 11 را در سال گذشته کسب کرده است.


نظر شما :