جشنواره كار آفريني و فناوری در دانشگاه كاشان برگزار شد.

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۶۸۷ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۲۷۳

در اين جشنواره كه طي آن استادان و دانشجویان برتر کارآفرین و فناور دانشگاه کاشان نيز معرفی شدند، رییس مرکز کارآفرینی دانشگاه کاشان، هدف از برگزاری این مراسم را توجه به کاربردی کردن علوم ذکر کرد و گفت: در این مراسم از استادان و دانشجویانی که دغدغه شان مشکلات جامعه است و در راستای کاربردی کردن پژوهش کوشیده اند و تولید علم به ثروت را فراهم  نموده اند، تقدیر می شود.

دکتر علیرضا فرجی، تفکر، همت، ایمان، حسن ظن و صبر را لازمه توسعه کارآفرینی دانست و گفت: با برنامه ریزی و نظم و خدمت به دیگران، می توان در راستای جامعه ی پویا و کارآفرین قدم گذاشت.

رییس شرکت هامون نایزه نیز در این مراسم گفت: کارآفرینی تمایل به کار گروهی، خطرپذیری، ایجاد، هدایت، اجرا و پیگیری ایده و نوآوری برای حداکثرسازی ارزش حاصل از فرصت هاست.

مهندس شریعتی، توسعه فرهنگ علم و نوآوری در دانشگاهها را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ علم و نوآوری، ثبات سیاسی و امنیت سرمایه گذاری همراه با مقررات، بستر مورد نیاز کارآفرینی است.

وی، تعامل بین حوزه سیاست، صنعت و اقتصاد و علم و فناوری را رمز موفقیت جوامع توسعه یافته دانست و افزود: بایستی در دانشگاهها با تربیت نیروی انسانی کارآفرین و خلاق سعی شود تا علم تبدیل به محصول گردد.

مهندس شریعتی، ویژگی های افراد کارآفرین را خوداتکایی و اعتماد به نفس، پشتکار و استقامت، احساس نیاز درونی به کسب موفقیت و کشف فرصت ها و ریسک پذیری و دارا بودن اهداف آرمانی و روشن برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به رشد و تعالی و خلق ارزش، برخورداری از سیاست های نوآورانه در بازار، تمرکز برمشتری و نیازهای ناگفته آن، ارزیابی ریسک ها و برخورداری از نیروی انسانی و دارا بودن چشم انداز استراتژیك و آرمانگرا را از ویژگیهای نهادی های کارآفرین است.

در این مراسم "دکتر مهران رضایی"، "دکتر محسن نیازی"،" استاد معرفت الله لطفی و"دکتر محمد عقیقی" به عنوان اساتید برتر فناور و کارآفرین و "احسان بلور کاشانی"،"مسعود ستاری" و"محمدرضا روز بی نی" به عنوان دانشجویان فناور و کارآفرین نمونه معرفی شدند.

در این جشنواره  همچنین از "مریم بقایی" کارآفرین نمونه در برپایی کارگاه فرش در دانشگاه کاشان تقدیر شد.


نظر شما :