موفقیت دانشگاه كاشان در تولید و تكثیر كرم خونی به عنوان غذای ماهیان زینتی برای ا

۲۰ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۶۴۳ بدون موضوع
تعداد بازدید:۹۱۳

دكتر مجید منعم زاده  در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: محققان این دانشگاه با یك ماه كار مطالعاتی بر روی ژن این نوع كرم، آن را شناسایی و عملیات تكثیر آزمایشگاهی آن را با موفقیت انجام دادند.

وی بااشاره به اینكه این نوع حشره اكنون به صورت منجمد و بی كیفیت از چین و مالزی وارد كشور می شود، تاكید كرد: با تولید انبوه این حشره، نیاز كاشان به عنوان قطب تولید ماهی زینتی كشور تامین شده است ضمن اینكه ظرفیت عرضه آن به سایر نقاط كشور نیز وجود دارد.
معاون پژوهشی دانشگاه كاشان تصریح كرد: شرایط تولید و تكثیر این حشره بسیار ساده است و در صورت سرمایه گذاری لازم، دانشگاه كاشان، آكواریوم داران داخلی و بومی را از واردكردن این محصول بی نیاز خواهد كرد.
دكتر منعم زاده با اشاره به اینكه، این حشره، غذایی بسیار لذیذ برای ماهیان به حساب می آید، افزود: شركت های مختلفی در سطح جهان، این حشره را در بسته بندیهای مختلف به صورت خشك، زنده یا منجمد در اختیار پرورش دهندگان ماهی و آكواریوم داران قرار می دهند.
شهرستان كاشان با تولیدحدود 30 میلیون قطعه ماهی در سال و تولید 70 درصد ماهیان زینتی كشور، قطب پرورش ماهیان زینتی كشور محسوب می شود. اكنون 232 كارگاه تولید ماهیان زینتی با یكصد هزار مترمكعب استخر پرورش ماهی در كاشان فعال است.


نظر شما :