دهمين سالانه ی نظام تضمين كيفيت آموزش ( نتكا 10 ) به كار خود پايان داد.

۲۹ بهمن ۱۳۹۰ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۶۴۰ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۴۰۹
پورتال خبري كاشان : دهمین سالانه نظام تضمین کیفیت آموزش(نتکا) با ارائه 32 طرح پژوهشی تئوری و عملی در آموزشگاه استعدادهای درخشان متوسطه پسرانه شهید بهشتی کاشان به كار خود پايان داد.
عباس جامعی در گفت‌وگو با پورتال خبري كاشان با اشاره به اینکه از این تعداد طرح‌ توسط 60 نفر از دانش آموزان ارائه شده اظهار داشت: از این تعداد طرح 14 طرح عملی و 18 طرح تئوری هستند.
وی تصریح کرد: این طرح‌ها در رشته‌های زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، الکترونیک و مکانیک، کامپیوتر، ریاضی و فرهنگ و هنر است.
دبیر دهمین سالانه نتکا در کاشان بررسی سطح زیرساختی بادی علیه هپاتیت B نوجوانان، آزمایشگاه زیست‌شناسی، حجامت مفید یا مضر، اثر استامینوفن در خرگوش، پلی‌گراف، ساعت هیدرولوژیکی بدن، زیست جانوری، سلول‌های بنیادی را از جمله طرح‌های ارائه شده در بخش زیست نام برد.
جامعی همچنین نیروگاه در پالایشگاه، تصفیه آب در فناوری نانو، زغال سنگ مایع، نانوتکنولوژی و شیمی‌خانه را از طرح های ارائه شده در بخش شیمی نام برد و گفت: در سه بخش فیزیک، الکترونیک و مکانیک نیز طرح‌های ماشین‌های چهارکاره، تفنگ ژیروسکوپی، کوادراتور، ام.ای.اس، تلفن هوشمند، موشک آبی، استرویوسکف، بی‌سیم لیزری و کفش سطح انرژی ارائه شده است.
به گفته وی در بخش کامپیوتر طرح‌های رباکاپ، ام.ام.بی و دمدرو و در بخش ریاضی نیز طرح‌های ام.ای.تی.اچ در فرهنگ، نتکا، جرم‌شناسی، روان‌شناسی معلمان، انواع نظام آموزشی، جانوران کویری از جمله طرح‌های عرضه شده است.
مدیر آموزشگاه پسرانه استعدادهای درخشان کاشان خاطرنشان کرد: برگزاری دهمين سالانه نظام تضمین کیفیت آموزش «نتکا» طی مدت سه روز از ساعت هشت صبح تا چهار عصر، دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه این شهرستان  از طرح‌های عملی با بازگویی جذاب سازندگان آن بازدید كردند.
جامعی رشد، شکوفایی و پرورش استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان تیزهوش و آمادگی آنان برای جشنواره‌های کشوری و جهانی از جمله کسب عناوین برتر در مسابقات المپیاد و جشنواره خوارزمی را از جمله اهداف برگزاری سالانه نتکا برشمرد.
وی با اشاره به کسب رتبه اول علمی این آموزشگاه در شهرستان کاشان و 11 رتبه کشوری درسال گذشته عنوان کرد: دانش‌آموزان این آموزشگاه تا کنون 32 رتبه زیر 100 کسب کرده‌اند.
مرکز آموزشی استعدادهای درخشان متوسطه پسرانه شهید بهشتی کاشان در سال 1376 با مقطع تحصیلی راهنمایی با مساعدت و حمایت برادران شکرریز تأسیس شد و در حال حاضر با داشتن 237 دانش‌آموز متوسطه همواره با دستیابی به افتخارات متنوع در مسابقات، المپیادها و جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی در رشته‌های مختلف علمی و فرهنگی در پرورش استعدادهای برتر و ممتاز این شهرستان فعال است.
استان اصفهان، دارای 14 آموزشگاه استعداد درخشان دخترانه و پسرانه در مقاطع راهنمایی و متوسطه است که از این تعداد هشت آموزشگاه در اصفهان، چهار آموزشگاه در شهرستان کاشان و دو آموزشگاه در شهرستان نجف‌آباد فعالیت دارند.

نظر شما :