مبدل جدید جریان متناوب دوطرفه طراحی شد.

۲۰ آذر ۱۳۸۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۶۰۴ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۴۲۴

ایصدا: به همت پژوهشگران گروه قدرت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس، یک مبدل AC/AC جدید برای انتقال دوطرفه توان بین منبع AC (متناوب) و بار سه فاز ارایه شد.

کاربرد فراوان مبدل های AC/AC سه فاز، باعث انجام مطالعاتی برای بهبود عملکرد، کاهش حجم و هزینه و افزایش قابلیت های این مبدل ها شده است.
حسین زاهدی، کارشناس ارشد مهندسی برق (قدرت) که این طرح تحقیقاتی در قالب پایان نامه کارشناسی ارشد وی انجام و ارایه شده است، با ذکر این نکته در خصوص مبدل طراحی شده گفت: در این پایان نامه یک مبدل AC/AC جدید برای انتقال دوطرفه توان بین منبع AC و بار سه فاز ارائه شده است. این مبدل بر اساس ساختار اینورتر 9 سوئیچه پیشنهاد شده و با تغییر بخش کنترل و پارامترهای مداری، انتقال توان DC/AC به AC/DC/AC امکانپذیر کرده است؛ بدین ترتیب می توان با استفاده از 9 سوئیچ، عملکرد مبدل پشت به پشت را که به 12 سوئیچ نیاز دارد بدست آورد.
وی در ادامه به مزایای این مبدل اشاره کرد و افزود: بکارگیری مبدل 9 سوئیچه به جای مبدل پشت به پشت علاوه بر برآورده کردن شرایط این مبدل، مزایای مختلفی نیز از جمله کاهش هزینه و کاهش حجم و وزن را داراست.

لازم به ذكر است كه مهندس زاهدي مقطع كارشناسي خود را در دانشگاه كاشان گذرانده است.


نظر شما :