کانون هماهنگي گل محمدي و گلاب در پژوهشکده دانشگاه کاشان گشايش یافت

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۵۸۷ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۰۱۸

 

با حضور معاون فناوري و نوآوري رياست جمهوری
کانون هماهنگي گل محمدي و گلاب در پژوهشکده دانشگاه کاشان گشايش یافت

کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پژوهشکده اسانسهای طبیعی دانشگاه کاشان واقع در شهر قمصر با حضور معاون فناوری و نوآوری این معاونت افتتاح شد.

 
رییس کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب در گفتگو با پورتال خبری کاشان گفت این کانون با هدف بررسی و مطالعه کلیه فعالیتهای مراحل کشت گل محمدی و تولید گلاب از بهبود و افزایش کشت ،بهره برداری ،تجارت ،صادرات و استاندارد سازی آن به لحاظ علمی و فناوری حمایت می شود.
دکتر عبدالرسول ابراهیم آبادی افزود شناسایی مشکلات و موانع موجود در این کار و ارائه راهکارهای لازم ،شناخت واریته های بهتر و افزایش تولید از دیگر اهداف این کانون است .
وی تصریح کرد تمام این موارد برای گل متناسب با منطقه مورد کشت در آن از جمله کاشان ،کرمان ،فارس ،سمنان ،آذربایجان و مشهد ارزیابی و تحقیق بررسی می شود تا مطابق با مشکلات هر یک از این مناطق راهکار لازم آن بصورت علمی ارائه شود.
به گفته وی علت انتخاب کاشان برای گشایش و افتتاح کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب با وجود آنکه مراکز دیگر از جمله تهران متقاضی آن بودند عواملی همچون وجود نیروی متخص و کارآمد ، سابقه بالای هزار سال در کشت گل محمدی د این منطقه ، وجود پژوهشکده اسانسهای طبیعی و فعالیتهای متنوع زمینه گشایش این کانون را در کاشان فراهم کرد تا این منطقه همچنان بعنوان مرکز تولید گل و گلاب باقی مانده و حفظ شود.
ابراهیم آبادی با اشاره به انجام دو طرح تدوین استاندارد سازید اسانس گل محمدی و ساخت دستگاه تولید گلاب بدون استفاده از جریان آب افزود برنامه بعدی این کانون استفاده از پسماندهای گل در تولید گلاب به کاربردهای دیگر بعنوان سوخت گرما زا و استفاده بعنوان کود مزارع می باشد.
کانون هماهنگی گل محمدی و گلاب با حضور معاون فناوری و نوآوری این معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ،رییس این کانون و رییس دانشگاه کاشان ،بخشدار میمند فارس ،بخشدار و اعضای شورای شهر قمصر،مدیر جهاد کشاورزی و روسای شرکت تولیدی ایران گلاب بعنوان صنعتگر و کار آفرین برتر و رییس شرکت تولیدی باریج اسانس کاشان گشایش یافت .
در نشست تخصصی این مسولان با معاون نوآوری و فناوری ریاست جمهوری هر یک از این افراد به بحث و بررسی نظرات و عقاید خود پیرامون هر چه بهتر شدن و افزایش کشت گل و تولید گلاب بویژه استاندارد سازی ، اشتغالزایی و صادرات آن گفتگو کردند.
در پایان این نشست هم برای کاربردهای دارویی و عطر سازی رو نمایی شد .

نظر شما :