برگزاری نمايشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای كشور در دانشگاه کاشان

۲۰ فروردین ۱۳۸۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۵۸۵ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۲۳۲

رئيس دانشگاه كاشان،‌از برگزاري نمايشگاه تخصصي دستاوردهاي صنعت هسته‌اي كشور در اين دانشگاه خبر داد.

دكتر سيدجواد ساداتي‌نژاد گفت: اين نمايشگاه همزمان با روز ملي فناوري هسته‌اي از 21 تا 26 فروردين‌ماه جاري در اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

به گفته وي، در اين نمايشگاه، دستاوردهاي صنايع هسته‌اي شركت‌هاي سيكلوترون كرج، راكتور تحقيقاتي اراك، نيروگاه اتمي بوشهر، UCFاصفهان، غني‌سازي اورانيوم، قلب راكتور بوشهر، مجتمع سوخت هسته‌اي، توليد آب سنگين اراك، استخراج اورانيوم و كيك زرد ارائه مي‌شود.

وي، با اشاره به اينكه دستيابي به فناوري هسته‌اي در دنياي امروز يك ضرورت است و تكنولوژي هسته‌اي خدمات ارزنده‌اي به جامعه بشري ارائه مي‌كند اظهار داشت. توسعه كشور نيازمند راه‌اندازي و بهره‌برداري از نيروگاه هسته‌اي است كه اين خود مستلزم دسترسي به فناوري هسته‌اي به عنوان منبع توليد انرژي است.

رئيس دانشگاه كاشان، هدف از برگزاري اين نمايشگاه در اين دانشگاه را ارائه توانمندي‌ها و دستاوردهاي هسته‌اي كشور و دستيابي به دانش و فناوري جديد و برقراري ارتباط گسترده با صنايع و مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي جهت همكاري‌هاي علمي، پژوهشي مشترك ذكر كرد.

شايان ذكر است اين نمايشگاه كه در پرديس مركزي دانشگاه كاشان برپا شده است، از ساعت 9 الي 17 براي بازديد علاقمندان داير مي‌باشد.


نظر شما :