مرکز رشد دانشگاه کاشان، بازارچه فناوری منطقه

۰۵ بهمن ۱۳۸۸ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۵۷۴ بدون موضوع
تعداد بازدید:۱۳۶۸

مرکز رشد دانشگاه کاشان، بازارچه فناوری منطقه

مهندس سید حسین اجتهد، مدیر مرکز رشد دانشگاه کاشان، در همایش معرفی مرکز رشد دانشگاه کاشان به سفیران خدمت شهرستان گفت سازمان مؤسس مرکز رشد، دانشگاه کاشان است ولی رسالت مرکز حمایت از تمامی صاحبان ایده های خلاق در سطح منطقه و شهرهای اطراف است و برای مرکز امکان تأسیس شعبه اقماری در شهر های اطراف نیز وجود دارد.

در رویکرد نقشه جامع علمی کشور توسعه متوازن علم، فناوری و نوآوری در قالب پارکها و مراکز رشد پیش بینی شده و بنابراین مراکز رشد نقشی کلیدی در تبدیل علم به فناوری و ثروت در کشور دارند.
مرکز رشد دانشگاه کاشان اولین گام دانشگاه به سمت جامعه و صنعت در جهت تجاری سازی ایده­ها و خدمت به جامعه بوده است و انتظار داریم گام بعدی توسط جامعه و صنعت برای همکاری با واحدهای مستقر در مرکز رشد برداشته شود.
مهندس اجتهد در ادامه اظهار داشت: هدف این همایش آشنایی مدیران منطقه و مدعوین با اهداف مرکز رشد به عنوان مکمل دانشگاه در تبدیل علم به فناوری و سوق دادن صاحبان ایده به سمت مرکز رشد است؛ در ضمن، آشنا شدن سفیران خدمت با واحدهای مستقر در مرکز و استفاده از توانمندیهای نیروهای جوان شاغل در این واحدها به عنوان بازوی رشد اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهد توانست مرکز رشد دانشگاه را به بازارچه فناوری کاشان تبدیل نماید. وی اظهار امیدواری کرد دانشگاه کاشان بتواند مجوز تأسیس پارک علم و فناوری در منطقه کاشان را اخذ نماید تا از مزایای آن به نفع توسعه بخش خصوصی در منطقه بهره برداری گردد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعاً آنچه اکنون در مرکز رشد دانشگاه کاشان وجود دارد درصد کمی از استعدادهای بالقوه جوانان خلاق است که به فعلیت رسیده است.

نظر شما :